Každý den pravděpodobně vyhledáváte na různorodých serverech, reprezentovaných internetovou stránkou (seznam.cz, gooogle.cz, centrum.cz aj.) a snažíte se ve výsledcích vyhledávání (SERP – Search engine result page) najít to co Vás zajímá. Problém nastane, pokud vyhledávané slovo, případně řetězec znaků nezobrazí to, co potřebujete. Vyhledávače zobrazují výsledky stránkované zpravidla po 10 výsledcích, ale s každou další stránkou prudce klesá zájem návštěvníků, kteří vyhledávají.
Proto je pro ty, kteří chtějí být určitým vyhledávačem být zobrazovány na konkrétní klíčové slovo, nebo slovní spojení velmi žádoucí, aby byli vidět co možná nejvýše. Tomu se věnuje celé odvětví optimalizace pro vyhledávání (SEO – search engine optimization).
Je potřeba brát na vědomí, že některé výsledky vyhledávání (zpravidla umístěné v horní a pravé částí SERP) jsou sponzorované odkazy, za které inzerent platí určitou částkou za každý proklik (PPC – pay per click). Jednoduše se dají odlišit jinou barvou pozadí.
S pozdravem
Ing. Jakub Vytiska
Nové komentáře