V uplynulých měsících Google změnil svoji strukturu ohledně certifikace a možných zkoušek.
Rozhodl jsem se absolvovat ještě placené certifikace (jeden pokus vyšel na 50 USD) a úspěšně složil na první pokus zkoušku z oblasti práce s nástrojem Google Analytics. Pro úspěšné složení bylo zapotřebí výsledku úspěšnosti v 90 otázkách v anglickém jazyce nad 80 procent. Zajímavé otázky, které zpřesnily některé mé zažité znalosti a postupy.
Dále Google spustil svojí „Akademii„, která si dala za úkol zlepšit osvětu a postupy v oblasti marketingu a analytiky. Po úspěšném projití všech materiálů a správném odpovězení na závěrečné otázky získá uživatel rovněž osvědčení o úspěšném absolvování.
A jako poslední počin Google přepracoval osobní kvalifikaci a kvalifikaci certifikovaných společností. Tedy jsem se pustil i do testů AdWords. Důvod nebyl získání certifikátu (což již nově ani není možné), ale pro ověření postupů, které používám při správě PPC kampaní klientů. Testy jsou rozdělené na tři části:
Více informací ohledně jednotlivých testů jsem popsal na blogu, případně můžete čerpat zde. Věřím, že jakmile bude více času, absolvuji i třetí test z oblasti reklamní sítě.
S pozdravem
Ing. Jakub Vytiska